Choroby

Z WanderPedia

W świecie Idarionis jest wiele chorób, na które może postać zapaść, poniżej zestawienie i krótka informacja, o niektórych i bardziej popularnych z nich. więcej informacji można szukać w bibliotekach.

Spis treści

Trupia zaraza

Opis

Bardzo silnie zaraźliwa choroba. Rozwija się szybko - kolejne etapy choroby przebiegają z dnia na dzień. Pierwsze objawy to wodnisty katar, który trwa do samego końca choroby. W drugim etapie pojawia się gorączka i utrzymuje sie dwa-trzy dni. Chorujący może mieć dreszcze, bóle mięśni i łamanie w kościach. Od trzeciego etapu niemal do końca choroby utrzymuje się też uciążliwy kaszel.

Charakterystyka


Trupia zgnilizna

Opis

Bardzo nieprzyjemna choroba, którą zarazić się można od chodzących nieboszczyków lub silnie zainfekowanych wynaturzeńców w okolicach portali. Choroba rozwija się długo i powoli. Początkowo powoduje niewielkie ciemne plamy na ciele, które z czasem ciemnieją i zaczynają nieprzyjemnie śmierdzieć. W miarę postępu choroby skóra ofiary robi się niemal czarna, a smród jaki roztacza jest trudny do wytrzymania. Ponadto chory jest tylko trochę osłabiony i przypadłość po pewnym czasie samoistnie ustępuje. Mycie całego ciała podobno przyspiesza zdrowienie.

Charakterystyka

  • Faza choroby trwa około 4 dni
  • Nieznacznie zaraźliwa
  • Niewielka siła choroby
  • Nieznacznie obniża siłę
  • Obniża wytrzymałość
  • Obniża zręczność
  • Bardzo silnie obniża charyzmę
  • Uleczalna samoistnie
  • Nosiciel: materialni nieumarli, wynaturzeńce w stanie rozkładu


Lepra łagodna

Opis

Choroba, którą można zarazić się na bagiennych obszarach od niektórych stworów tam żyjących. Zarażenia następuje w momencie kontaktu z krwią chorego lub nosiciela. Choroba rozwija się dość długo i kolejne jej fazy następują w odstępach mniej więcej dziesięciodniowych. Początkowe objawy to zgrubienia i krosty na skórze - głównie na twarzy i kończynach. Z czasem zgrubienia i deformacje skóry postępują, krosty w skrajnych wypadkach otwierają się zamieniając w otwarte rany. Chory może tracić czucie w palcach i nawet w kończynach. Zaleca się wspomaganie leczenia u specjalistów lub w świątyni, bo samoistne wyleczenie trwa bardzo długo.

Charakterystyka

  • Faza choroby trwa około 10 dni
  • Bardzo zaraźliwa
  • Znaczna siła choroby
  • Nieznacznie obniża inteligencję
  • Nieznacznie obniża mądrość
  • Obniża siłę
  • Obniża wytrzymałość
  • Obniża zręczność
  • Bardzo silnie obniża charyzmę
  • Uleczalna samoistnie
  • Nosiciel: wynaturzeńce w stanie rozkładu, chore jaszczury i niektóre gady


Suchoty grenimskie

Opis

Choroba powodująca uporczywy kaszel i ogólne osłabienie wytrzymałości postaci. Zaczyna się od niemiłego bólu gardła, który szybko przechodzi w kaszel. W kolejnych fazach kaszlący obficie pluje flegmą. Zarazić się można od chorych i nosicieli w klimacie gorącym. Choroba przebiega względnie szybko i samoistnie ustępuje. Nie jest bardzo zaraźliwa i groźna dla chorujących, jednak powoduje pewne niedogodności. Nazwa pochodzi od Rubieży Grenimu gdzie chorobę spotkano pierwszy raz podczas walk z wynaturzeńcami i demonicznymi stworzeniami. Było to w odległych czasach, choroba pozostała i wraca co jakiś czas. Prawdopodobnie przetrwała za sprawą żyjących na pustyniach i rubieżach - gekonów, które nie wykazują objawów choroby, ale można się od nich zarazić.

Charakterystyka

  • Faza choroby trwa około 3 dni
  • Nieznacznie zaraźliwa
  • Umiarkowana siła choroby
  • Obniża wytrzymałość
  • Obniża zręczność
  • Obniża charyzmę
  • Uleczalna samoistnie
  • Nosiciel: Niektóre gekony oraz demony rozkładu


Harpia chrypa

Opis

To dość specyficzna choroba powodująca poważne problemy z gardłem oraz z umysłem zarażonego. Chorujący ma problemy z mówieniem - jeśli już potrafi coś powiedzieć to są to nieprzyjemne gardłowe pomruki. Drugim charakterystycznym objawem są trudności w skupieniu się i koncentracji (często powiązane z nieznacznym bólem głowy). Choroba bardzo uciążliwa dla wszystkich profesji czarujących.

Przez wiele lat choroba znana była jako Zielona chrypa - nazwa pochodziła od tego ze można się było zarazić nią od goblinów. Niedawno jednak uczeni medycy ustalili, że nosicielami choroby są harpie. Nie można sie jednak od nich zarazić. Choroba znajduje się w wydzielinie z harpich piersi. Okresowo spływająca brunatno-zielona ciecz jest spijana przez robactwo, które z kolei przenosi chorobę na gobliny. W goblinach choroba rozwija się i dopiero od nich można zarazić się tą chorobą. Dlatego właściwa nazwa tej choroby to właśnie Harpia chrypa.


Charakterystyka

  • Faza choroby trwa około 1 dzień
  • Umiarkowanie zaraźliwa
  • Znaczna siła choroby
  • Obniża inteligencję
  • Mocno obniża mądrość
  • Nieznacznie obniża wytrzymałość
  • Nieznacznie obniża zręczność
  • Uleczalna samoistnie
  • Nosiciel: Harpie oraz gobliny


Gorączka orcza

Opis

To jedna z tych chorób, które szybko się rozwijają i równie szybko przemijają. Faza choroby trwa zaledwie 50 klepsydr. Do podstawowych objawów choroby należą gorączka i ogólne osłabienie chorego, sporadycznie bóle brzucha. Zarazić się można od szczurów i chorych orków. Choroba często jest bagatelizowana, bo dobry śpioch może ją przespać lub wygrzać w łóżku, gorzej kiedy trzeba oręż trzymać - wtedy warto przejść sie do świątyni albo jakiego znachora.


Charakterystyka

  • Faza choroby trwa około pół doby
  • Nieznacznie zaraźliwa
  • Znaczna siła choroby
  • Nieznacznie obniża siłę
  • Obniża wytrzymałość
  • Nieznacznie obniża zręczność
  • Uleczalna samoistnie
  • Nosiciel: Szczury oraz orki
osobiste