Magia

Z WanderPedia

Magia jest wszechobecna w Idarionis. Każdy może jej używać, choć najlepiej radzą sobie z tym magowie i mnisi. Magię można uwolnić poprzez konsumowanie many do rzucenia czarów. Są trzy typy czarów:

Za władanie magią odpowiadają inteligencja (określa maksymalną liczbę używanych czarów) i umiejętność Magia (określa szansę na rzucenie czaru). Przy rzucaniu czarów ważny jest poziom many - od którego zależy ile czarów można rzucić.


Magia (Umiejętność)

Umiejętność używania czarów magicznych.

  • To ona określa, jak dobrym jesteś czarodziejem i z jaką łatwością (lub trudem) przyjdzie ci rzucenie czaru.
  • Umiejętność ta również jest brana pod uwagę przy zakupie czarów, bo czary wymagają pewnego minimalnego poziomu magicznego.
  • Im jest ta umiejętność wyższa, tym większe prawdopodobieństwo, że uda się rzucić czar.
  • Dodatkowo wzrost tej cechy sprawia, że obrażenia zadawane podczas walki czarami ofensywnymi oraz efekty czarów klerykalnych również rosną.
  • Pomyślne rzucenie czaru wynika z umiejętności Magia, ze szczęścia, z tego kim jesteśmy - z naszej profesji (adeptom sztuk magicznych łatwiej niż wojownikom) oraz od tego, jaki to czar - czyli od trudności rzucenia danego czaru.
  • Umiejętność rośnie jeśli uda się rzucić czar czy to ofensywny lub klerykalny. Im więcej czarów używamy, w szczególności czarów defensywnych, tym szybciej rzeczona umiejętność rośnie.
  • Rzucanie czarów obronnych nie podnosi umiejętność Magia, jednak jeśli postać ma jakieś czary obronne na sobie w trakcie walki to wtedy doświadczenie dla umiejętności zostanie naliczone - i tym większe im większą ilością czarów defensywnych jest obdarzona postać.

Każdy, kto jest chętny, może próbować rzucać czary, tylko jednym łatwiej innym dużo trudniej, efekt też bywa bardzo różny...

osobiste