Statystyki ekwipunku

Z WanderPedia

(Przekierowano z Redukcja)

Spis treści

Nazwa

Każdy element ekwipunku (i nie tylko) ma swoją nazwę, dzięki której od razu wiemy czym jest. Bardzo często pokrywa się to z rodzajem ekwipunku, choć nie ma tu reguły. Nazwa pojawia się przy potwierdzeniach zakupu, czasem w przygodach i w innych sytuacjach.

Rodzaj

To bardzo ważne określenie, bo po nim wiemy do jakiej grupy przedmiotów należy konkretny element ekwipunku. Nie można założyć jednocześnie więcej niż jednego przedmiotu z tego samego rodzaju - nazwa może być inna. Wyjątkiem są tu pierścienie - można nosić maksymalnie dwa. Rodzaje ekwipunku to:

Broń do walki w zwarciu

miecz, maczuga, topór, kostur

Broń do walki w dystansie

łuk, kusza

Pancerze

Napierśnik, naramiennik, nagolennik, hełm, trzewiki, tarcze

Biżuteria

Pierścień, amulet

Wykonawca

Jest kilkunastu głównych wykonawców ekwipunku. Dzięki informacji kto dany sprzęt wykonał można dowiedzieć się ciekawych rzeczy - bo ma to bezpośredni wpływ na cechy danej broni czy pancerza. Nie wszyscy wykonawcy pracują na każdym materiale i nie wszyscy z nich wykonują swoją pracę we wszystkich jakościach i wariantach. Do najpopularniejszych należą wykonawcy: z Kathanorn, orcze, z Byromii, z Orinu, z Koenii, z Tersanii, elfie, krasnoludzkie. Wykonawców jest więcej.

Materiał

Materiał z jakiego wykonano dany przedmiot ma kluczowe znaczenie dla jego walorów bojowych. To jakie metal ma właściwości znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w przedmiocie z niego wykonanym. Ma to szczególne istotne znaczenie przy pancerzach! Na materiał do broni nadają się tylko metale, w przypadku broni dystansowej drewno. Natomiast dla pancerzy to metale oraz skóry rożnych zwierząt. Z najpopularniejszych metali należy wymienić:brąz, srebro, żelazo, mosiądź, stal, mythril. Popularne skóry na pancerze to: niedźwiedź, wilk, srebrny wilk, ogar piekielny, wywerna, warg, gryf, mantikora. Popularne drewno na bronie dystansowe to: akacja, jesion, cis. Materiałów jest znacznie więcej.

Typ Rodzaje

Każdy element pancerza, czy broni występuje w wielu różnorodnych typach - wariantach. To również ma znaczący wpływ na cechy ekwipunku. Dla różnych grup walczących przeznaczone są różne typy ekwipunku, każdy w zależności od profesji, własnego upodobania czy kaprysu, znajdzie coś dla siebie.

Pancerz

Skórzany, skórzany wzmocniony, pierścieniowy, kolczy, łuskowy, płytowy.

Tarcza

Mała, Normalna, Duża, Pawęż.

Kusza

Lekka, normalna, ciężka, oblężnicza.

Łuk

Krótki, normalny, długi, oblężniczy.

Miecz

Krótki, zwykły, długi, szeroki, rapier, półtorak, claymore, flamberg, espadon.

Topór

Czekan, topór, topór bojowy, labrys, ciężki labrys.

Maczuga

Buzdygan, wekiera, kiścień, buława, korbacz.

Kostur

Krótki, normalny, wzmocniony, umagiczniony.

Jakość

Jakość to nic innego jak staranność wykonania i kunszt rzemieślnika. Jak wszystkie inne parametry to również ma istotne znaczenie dla statystyk przedmiotu. Jest 5 różnych jakości wykonania: kiepska, zwyczajna, rycerska, elitarna, królewska.

Cechy dodatkowe

Każdy przedmiot bez wyjątku może mieć jakieś dodatkowe walory. Jest tu możliwa spora różnorodność i chociaż w sklepach nie uświadczy się przedmiotów prawdziwie magicznych z ciekawymi dodatkami, to trzeba wiedzieć, że takie przedmioty istnieją. W dodatkach zwierają się m.in typowe właściwości niektórych przedmiotów jak w przypadku broni dodatek do trafienia, parowania, umiejętności czy obrażenia. W wypadku pancerzy są to punkty ochrony - pancerz (AC). Przy pierścieniach i amuletach doskonale widać jakie mogą być inne wpływy - zwykle są one nazywane umagicznieniami.

Opóźnienie

To parametr związany z każda bronią do walki wręcz lub na dystans. Najkrócej ujmując jest to pewien okres czasu jaki mija pomiędzy wykonaniem ataku daną bronią, a następnym atakiem. Dla uproszczenia systemu walki jest to nie tyle kolejny atak bronią, co jakakolwiek akcja tej postaci. Uproszczenie idzie dalej, bo ten czas - opóźnienie jest pomiędzy jakąkolwiek akcją postaci - również bieg! Nie jest to najlepsze rozwiązanie i można stworzyć lepsze, jednak system walki wymagał uproszczenia. Zatem parametr opóźnienia broni ma wpływ na szybkość postaci - częstość jej akcji. Im mniejsze opóźnienie tym ekwipunek lepszy bo szybciej można nim władać.

Redukcja

Lub inaczej reduktor to parametr związany jest wyłącznie z pancerzami i w zależności od wariantu jego wykonania przyjmuje odpowiednie wartości z przedziału od 0 to 1. Powszechnie nielubiany parametr procentowo obniża, niektóre umiejętności postaci w zależności od swojej wielkości. Jeżeli dany pancerz ma redukcję na poziomie 0.60 oznacza to, że w czasie noszenia tego ekwipunku będzie on obniżał niektóre umiejętności do poziomu 60% ich wartości. Najczęściej ciężkie pancerze, które dają spora ochronę mają bliższy zeru ten parametr, natomiast lekkie skórzane pancerze mają tę wartość zbliżoną do 1.

Umiejętności na które wpływa ten parametr to przede wszystkim: Uniki, Magia, Łuk, Kusza, Celne strzelanie, Penetracja, Koncentracja, Pułapki, Odskoczenie.


Jeżeli nosi się przykładowo 3 sztuki ekwipunku z redukcją kolejno dla każdego z nich: Napierśnik: 0.50, Naramiennik:0.75, Trzewiki:0.90 to pozostają 4 miejsca wolne na ekwipunek mający redukcję. Miejsca te zostaną potraktowane jako przedmioty z redukcją 1.00. Redukcja obliczona zostanie dzięki średniej ważonej. Oto wagi poszczególnych rodzajów przedmiotów:

  • Hełm: 9
  • Napierśnik: 30
  • Naramiennik: 18
  • Nagolennik: 16
  • Trzewiki: 12
  • Peleryna: 7
  • Tarcza: 53


Zatem wzór na redukcję będzie wyglądał tak: ((1*9 + 0.50*30 + 0.75*18 + 1*16 + 0.90*12 + 1*7 + 1*50)/145)*100%

Wynik tej formuły to właśnie redukcja umiejętności dla postaci, w tym wypadku 86%.


Inny przykład: Hełm: 0.25, Napierśnik:0.93, Naramiennik:0.65, Nagolennik:0.45, Trzewików nie ma więc:1.00, Peleryna:0.95, Tarcza:0.35,

Wzór na redukcje w tym wypadku ((0.25*9 + 0.93*30 + 0.65*18 + 0.45*16 + 1.00*12 + 0.95*7 + 0.35*53)/145)*100% = 59%


To samo bez tarczy: Hełm: 0.25, Napierśnik:0.93, Naramiennik:0.65, Nagolennik:0.45, Trzewików nie ma więc:1.00, Tarcza brak:1.00

((0.25*9 + 0.93*30 + 0.65*18 + 0.45*16 + 1.00*12 + 0.95*7 + 1*53)/145)*100% = 83%

Minimalna umiejętność

Parametr wyłącznie dotyczy broni. To minimalny poziom w danej umiejętności jaki trzeba mieć, aby broni można było używać. To jaka umiejętność jest związane z typem ekwipunku. Jeśli jest to miecz, pod uwagę brana jest umiejętność Miecz, jeśli jest to topór to istotna jest umiejętność Topór itp.

Sloty

Sprzęt bitewny może posiadać sloty na ulepszenia magiczne. Im slotów więcej tym sprzęt jest droższy, ale i potencjalnie lepszy. Zwykle jakościowo lepszy sprzęt ma slotów więcej. Liczba slotów zależy również od materiału, od tego kto przedmiot wykonywał i jakości wykonania.

Waga

Każdy przedmiot ma swoją wagę. W przypadku pancerzy bardzo często waga związana jest z pancerzem - większa waga to więcej pancerza. Jednak nie jest to reguła, bo waga zależy również od wielu innych czynników - gęstości użytego materiału, jakości wykonania, wykonawcy, rodzaju ekwipunku. Warto dbać o to, aby ekwipunek nie był zbyt ciężki, bo waga przedmiotów istotnie zmniejsza szybkość postaci.

Wartość

Wartość to wypadkowa wszystkich cech przedmiotu. Zależy od jakości wykonania, użytego materiału, wykonawcy, rodzaju ekwipunku, cech dodatkowych. Zasadniczo droższy przedmiot jest lepszy i bardziej użyteczny w walce. Choć zdarzają się wyjątki, bo można znaleźć przedmioty nieco lepsze od innych, a tańsze.

osobiste